מרגישים שאתם לא מאושרים במקום עבודתכם? אתם לא לבד. לפי ממצאים של מכון גאלופ מעל 65% מהעובדים בארה"ב מרגישים לא מחוברים למקום העבודה שלהם ובישראל המצב אף חמור יותר. בספרה כיצד להיות מאשור בעבודה מציינת הכותבת אני מקיי כי אושר ארגוני הוא אחד המטרות הזוכות להזנחה במקומות עבודה. עוד טוענת הכותבת כי אושר ארגוני תורם הן לרווחתו של הפרט והן לכלל הארגון, מפחית תחלופת עובדים ותורם לשורת הרווח. טענה זו מצטרפת לכמות רבה של מחקרים המראים את התועלות הרבות של אושר בעבודה לעובד עצמו, לארגון ולחברה כולה.
למה אנשים זקוקים כדי להיות מאושרים בעבודתם?
אושר ארגוני לא קשור לתלוש השכר, לחבילת ההטבות או לפירות במשרד. אושר ארגוני הוא שילוב של עשיית עבודה בעלת משמעות עם אנשים שכיף לך להיות איתם. כיון שאנו מבלים את רוב שעות הערות שלנו בעבודה (90,000 לאורך חיינו!), אושר ארגוני הוא עניין חשוב.
המרכיב המרכזי ראשון של אושר ארגוני מתייחס לתוצאות - לאנשים יש צורך להרגיש שהעבודה שם עושים היא חשובה ומשמעותית, שהם בעלי השפעה על מה שקורה וכי הם בעלי מסוגלות לעמוד ביעדים שלהם ויש להם אוטונמיה בתוך גבולות לבצע את עבודתם. המרכיב המרכזי השני קשור ביחסים – בני אדם זקוקים לחברים במקום העבודה, להרגיש כי במקום העבודה יש יחסים חיוביים ותמיכה חברתית, שלאנשים אחרים אכפת, ולנו אכפת מהם, להרגיש אמון ובטחון אחד בשני.
אז מה ניתן לעשות מחר בבוקר?
ראשית יש להכיר בכך שהשקעה באושר ארגוני היא לא מותרות אלא מרכיב מרכזי וחשוב להצלחת מקום העבודה. כל מדד ארגוני משתפר כאשר העובדים בארגון מרגישים טוב, שמחים ומחוברים. עובדים מאושרים קולטים מידע מהר יותר ובצורה מדויקת יותר, הם מעבדים אותו בצורה טובה יותר ומקבלים החלטות טובות יותר.
אושר ארגוני מתחיל במודעות עצמית – בהכרת המרכיבים שחשובים לך במקום העבודה ומעוררים מוטיבציה ותורמים לאושר ארגוני. אנו כל-כך עסוקים שהזמן לחשוב על מה חשוב לנו ומה גורםן לנו להרגיש טוב נדחק הצידה.
פעולה – אושר ארגוני זה לא עניין אינטלקטואלי, אלא משהו שעושים ופועלים לקידומו באופן שגרתי. אם אתה אחד מאותם עובדים שמרגיש עייף ולחוץ וכל מה שבא לך זה לנעול את החדר ולהסתגר. אנו ממליצים בדיוק ההיפך – צא החוצה והתחבר לאנשים נוספים, (והכוונה היא לא לשבת ולהתלונן איתם בצוותא), צא לארוחת צהריים עם חבר, עצור לשיחה של כמה דקות עם קולגה, שתף אחרים בהצלחות ובכישלונות שלך והתעניין בשלומם. פרגן יותר לאנשים על ההצלחות שלהם, חייך ואמור להם כל הכבוד על פעולות שביצעו באופן מוצלח.
לחיזוק מרכיב התוצאות, היזכר בסיבה שבגינה באת לעבודה, במטרה ובייעוד שאותה אתה משרת. חקור וחגוג את ההצלחות שלך ופעל להרחבת ההשפעה שלך. בקש משוב מהסביבה כדי להתחבר לתחושת המסוגלות ולכוחות שלך שלך במקום העבודה.
זה אולי נשמע פשוט אבל אנשים ומנהלים רבים מחזיקים במיתוסים ארכאיים, כי אם העובד מרגיש טוב בעבודה אז הוא מנצל זאת, עובד פחות קשה הופך לפחות חרוץ. אנו חיים בעולם חדש, רווי אפשרויות. מנגנוני המוטיבציה, הצרכים והציפיות של עובדים ממקום העבודה השתנו בשנה האחרונה. לעובדים של היום חשוב להרגיש שיש להם השפעה על התוצאות הארגוניות וחשוב להם ליהנות מהזמן השהייה בעבודה – תחושות אלו לא רק שלא פוגמות בתוצאות, אלא מעלות אותם לשחקים.
רוצה לדעת יותר על קידום אושר ארגוני במקום העבודה. מוזמן להצטרף למחזור השלישי של האקדמיה לאושר ארגוני, ליצור אתנו קשר וגם להתחבר לקהילת אושר ארגוני זה אפשרי בפייסבוק.
Comentarios